بهترین عایق صدا و ایزوله صوتی

پیشرفت تکنولوژی ، توسعه شهرنشینی و بسیاری از موارد دیگر موجب شده است که این روزها با انبوهی از صداها در ساعات مختلف شبانه روز روبرو باشیم. برخی از این صداها قابل تحمل و برخی دیگر غیر قابل تحمل هستند به طوری که علاوه بر اثرات روانی ، برهم زدن ساعات استراحت و برهم زدن تمرکز کاری  می توانند حتی موجب آسیب فیزیکی به سیستم شنیداری انسان نیز شوند. در این بین شاید عقلانی ترین روش برای کنترل این حجم از صداهای مزاحم ، عایق کاری صوتی ( ایزوله صوتی ) فضای زندگی یا محل کار و یا هر فضای دیگر می باشد. و این امر موجب می شود که این سوال مطرح شود که “بهترین عایق صدا” چیست. مطرح شدن این سوال موجب می شود طیف وسعی از عایق ها مختلف نظیر پشم شیشه ، انواع فوم ، دیوارپوش ها مختلف و… به ذهنمان برسد و شاید اگر از یک فرد متخصص تر در زمینه مصالح ساختمان نیز سوال کنیم او نیز چند عایق مختلف را معرفی کند.

بهترین عایق صدا ، عایق صوتی شانه تخم مرغی ، فوم عایق صدا ، ایزوله صوتی ، صداگیر

“این یک مقاله آموزشی از سلسله مقالات آموزشی پارت فوم آکوستیک است. برای مشاهده و خرید انواع محصولات ذکر شده در این مقاله می توانید به  صفحه  محصولات آکوستیک پارت  فوم مراجعه فرمایید. همچین برای سفارش هریک از انواع پنل آکوستیک و عایق صوتی  و مشاوره می توانید به صفحه سفارش و خرید محصول ما مراجعه فرمایید. “

اگرچه شاید انتخاب یکی از این عایق ها مختلف تا حدودی بتواند مشکل شما را حل کند ولی ممکن است برخی از این عایق ها در مورد مشکل شما کارایی نداشته باشد و حتی با وجود هزینه گزافی که انجام داده اید حتی کوچکترین اثری بر روی صداهای مزاحم نیز نداشته باشد. حتی شاید قبلا در فضایی از نوعی متریال برای ایزوله صوتی استفاده کرده اید و بهترین نتیجه را گرفته اید ولی در جای دیگر با استفاده از همان متریال  مشاهده کنید که آن نوع عایق کوچکترین اثری  بر روی عایق صوتی نداشته باشد. این موارد موجب می شود ما نتوانیم به این راحتی یک نوع عایق را به عنوان بهترین عایق صوتی و ایزوله معرفی کنیم و برای پیدا کردن بهترین عایق صدا نیاز به بررسی همه جانبه فضا و محیط و نوع فرکانس ها و بسیاری از موارد دیگر داشته باشیم.

با وجود این موارد در این مقاله سعی می کنیم توضیحاتی در مورد بهترین انواع عایق صوتی و روش های عایقکاری صوتی بدهیم و چند مورد از بهترین عایق ها صوتی را بسته به نوع کاربرد معرفی کنیم.

عایق ها صوتی چگونه عمل می کنند؟

فوم الاستومری شانه تخم مرغی ، بهترین عایق صوتی و ایزوله صدا ، عایق صوتی و صداگیر

اگر بخواهیم در مورد مکانیسم عمل عایق ها صوتی  مطلب بنویسیم شاید باید تمام نظریات فیزیک صوت را با فرمول های ریاضیاتی اینجا مطرح کنیم. البته نگران نباشید چون قصد چنین کاری نداریم . چرا که این موضعات از حوصله این مقاله خارج است و نیاز به نوشتن چندین کتاب توسط متخصصین و اساتید دانشگاه دارد. ما سعی می کنیم فقط مطالب کاربردی تر را اینجا توضیح دهیم تا درک آسانی داشته باشد.

به طور کل متریال ها و مواد مختلفی برای عایقسازی صدا و ایزوله صوتی وجود دارد که هر کدام اثرات مختص به خود را بر روی فرکانس ها صوتی مختلف دارند. از جمله این مواد می توان به مواردی نظیر پشم سنگ ، پشم شیشه ، فوم هایی نظیر فوم الاستومری ، فوم پلی اتیلن و حتی یونولیت ، انواع نمد ، ابر و اسفنج ( که خود نوعی فوم هستند ) و… اشاره کرد. این مواد تفاوت ها و شباهت های مختلفی به هم دارند ولی زمانی که بخواهیم آن ها را به عنوان عایق صوتی انتخاب کنیم یکی از موارد مهم که باید در مورد آن ها دقت شود نوع سلول بندی این مواد است.

برخی از فوم ها و عایق ها به اصطلاح سلول باز هستند . عایق صدا سلول باز عایقی است که متریال آن به صورت سلول باز است در نتیجه این نوع عایق ها معمولا جذب خوبی دارند و فرکانس ها صوتی به داخل آن ها نفوذ می کنند . در این حالت انرژی صوت که به صورت مکانیکی است در داخل سلول بندی ها عایق تقلیل می یابد ( با تبدیل شدن به انرژی حرارتی ) و در نتیجه از شدت صوت کاسته می شود. در مقابل این عایق سلول باز ، عایق سلول بسته قرار دارد این نوع عایق صدا با توجه به نوع سلول بندی خود موجب می شود امواج صوتی کمتر به داخلش نفوذ کنند و در نتیجه به عنوان یک جلوگیری کننده از انتقال صدا عمل می کنند. البته مکانیسم ها بینابینی و یا مکانیسم ها  دیگری در متریال ها مختلف عایق نیز وجود دارد که با توجه به نامتداول بودن آن عایق ها از توضیح آن ها خودداری می کنیم.

اگر بخواهیم چند مورد عایق سلول باز نام ببریم می توانیم به پشم سنگ ، ابر ریباند ، ابرهای آکوستیک پلی یورتان ، انواع فوم آکوستیک ( پلی یورتان ) ، نمد و… می توانیم اشاره کنیم. اگر چند مثال در مورد عایق ها سلول بسته نیز بخواهیم مثال بزنیم می توانیم به فوم پلی اتیلن ، فوم ای وی ای ، یونولیت و فوم الاستومری ( الاستومری معمولا نیمه بسته است ). می توانیم اشاره کنیم. 

کدام عایق صوتی  مناسبتر است؟

تا اینجا متوجه شدیم که عایق ها صوتی بر چه اساسی کار می کنند. ولی حالا مسئله اینجاست که در بین عایق های سلول باز و سلول بسته کدام بهترین عایق صدا است. پاسخ این سوال می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال  گاهی ما نیاز به یک پنل جاذب داریم و هدف ما کمتر در مورد ایزوله صوتی و تمرکزمان بر روی کیفیت صدا در محیط است.  معمولا چنین پنل هایی که به نام پنل آکوستیک هم شناخته  می شود در محیط های استودیویی به منظور افزایش کیفیت صدا ، فضاهایی که مشکل پیچش صدا و همهمه دارند ( مانند رستوران ها ، کافی شاپ ها ، سالن ها انتظار )  و…. مورد استفاده قرار می گیرند . در این حالت باید از متریال های سلول باز مانند ابرهای آکوستیک استفاده نمود ( مثل فوم هرمی یا شانه تخم مرغی ).

ولی در اکثر موارد مشکل نه پیچش صدا و اکو شدن ، بلکه مشکل جلوگیری از انتقال صدا از یک محیط به محیط دیگر یا از یک طرف دیوار مشترک به طرف دیگر است. در این موارد معمولا عایق سلول باز  به تنهایی پاسخگو  نیست و در اکثر مواقع بسته به حجم صدا استفاده ترکیبی از ۲ یا چند عایق سلول باز و سلول بسته توصیه می شود. تا بتوان به حداکثر صداگیری بهینه دست یافت.

همانطور که در بالا نیز شرح دادیم عایق ها سلول باز و سلول بسته تنوع وسیعی دارند. حالا این سوال مطرح می شود کدام عایق سلول باز و سلول بسته را باهم ترکیب کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت و به بهترین عایق صدا دست یابیم. . پاسخ این سوال بستگی به موارد مختلفی دارد. به عنوان مثال حجم صدا ، نوع دیوارها ، وضعیت ایمنی ، نوع نمای مد نظر و…. است.

به عنوان مثال برای عایقکاری یک دیوارمشترک سالن پذیرایی معمولا استفاده از فوم آکوستیک شانه تخم مرغی  به عنوان عایق سلول باز با توجه به نمای آن ها چندان قابل توصیه نیست. از سوی دیگر ترجیح می دهیم عایق نیز کندسوز یا نسوز باشد تا ایمنی رعایت شود در این حالت استفاده ترکیبی از پشم سنگ و فوم الاستومری توصیه می شود. اما مشکل دیگری نیز وجود دارد و آن حساسیت زا بودن پشم سنگ است. در نتیجه روی پشم سنگ حتما باید با کناف یا دیوارپوش یا ام دی اف یا رابیتس گچ پوشانده شود تا هم نمای زیبایی برای سالن پذیرایی ما ایجاد شود و هم از ریزش پشم سنگ و ایجاد حساسیت جلوگیری کند.

اما به عنوان مثال  در حالت دیگر در فضایی غیر مسکونی که  نمای کار برای ما مهم نیست و مشکل ایمنی و حریق هم وجود ندارد ( فضای ما خطر آتش سوزی ندارد )  و قصد نداریم هزینه زیاد هم برای نصب و اجرا بکنیم  و حجم صدا هم چندان زیاد نیست و ما قصد داریم از انتقال صدا از داخل یک محیط به بیرون جلوگیری کنیم. در این حالت یکی از راهکارها ساده و موقتی می تواند ترکیب فوم پلی اتیلن قطر بالا با فوم تخم مرغی قطر بالا باشد تا بتوان تاحدی از انتقال صدا به بیرون جلوگیری نمود.

مثال ها و متریال ها مختلف و روش های عایقبندی متنوعی وجود دارد که توضیح دادن همه آن ها شاید از حوصله این بحث خارج باشد. ولی به طور کلی شاید بتوان گفت بهترین عایق بسته به شرایط ما می تواند متفاوت باشد. البته برخی از انواع عایق صوتی در بازار در میان سایر عایق ها سرآمدتر هستند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم. 

“این یک مقاله آموزشی از سلسله مقالات آموزشی پارت فوم آکوستیک است. برای مشاهده و خرید انواع محصولات ذکر شده در این مقاله می توانید به  صفحه  محصولات آکوستیک پارت  فوم مراجعه فرمایید. همچین برای سفارش هریک از انواع پنل آکوستیک و عایق صوتی  و مشاوره می توانید به صفحه سفارش و خرید محصول ما مراجعه فرمایید. “

معرفی برخی از بهترین انواع عایق صدا

۱- فوم آکوستیک به منظور کنترل صدا

فوم هرمی یک از بهترین عایق صدا ، آکوستیک ، فوم عایق صدا پنجره ، صداگیر پنجره

فوم آکوستیک یکی از انواع پنل آکوستیک است که این روزها بسیار پرکاربرد شده است.  فوم های آکوستیک از ابر سلول باز پلی یورتان تولید می شوند و در اشکال مختلف نظیر فوم آکوستیک شانه تخم مرغی ، فوم هرمی ، فوم فلکسی ، پنل آکوستیک ام دی و غیره در بازار موجود می باشند. این پنل ها بیش از آنکه عایق صوتی باشند به منظور تنظیم فرکانسی در محیط و حذف ریورب صدا به ویژه در استودیو ها مورد استفاده قرار می گیرند. بعلاوه در محیط هایی که مشکل همهمه ، اکو شدن صدا و پیچش صدا وجود دارد نیز قابل استفاده اند. انواع بیس ترپ اینگونه پنل ها نیز به منظور کاهش فرکانس ها پایین و کاهش هوم در یک محیط قابل استفاده هستند.

البته برخی انواع این پنل ها آکوستیک ( به عنوان مثال فوم شانه تخم مرغی و فوم هرمی )  در ترکیب با عایق ها سلول بسته ( نظیر پلی اتیلن و فوم الاستومری ) می تواند گاهی نقش عایق صوتی را نیز ایفا نمایند. به ویژه در زمان هایی که نیاز به یک عایق با هزینه پایین و بدون نیاز به پیچیدگی های نصب و  بدون نصاب نیاز داشته باشیم. البته در استفاده از این پنل ها به عنوان آکوستیک و عایق صوتی باید دقت نمود که این پنل ها نسوز نیست و نباید در معرض شعله حرارت و در فضاهایی که خطر آتش سوزی دارند نصب شوند. 

خرید فوم آکوستیک ، قوم ، یونولیت ، عایق در سرتاسر ایران

 

۲- پشم سنگ به عنوان عایق ضد صدا

پشم سنگ بهترین عایق صدا و ایزوله صوتی برای دیوار مشترک

پشم سنگ یکی از انواع قدیمی و پرکابرد برای  عایق صوتی و آکوستیک است. این محصول از کنار هم قرار گرفتن الیاف مواد معدنی ساخته می شود و همین ساختار موجب می شود پشم سنگ بتواند نقش یک عایق سلول باز را داشته باشد. یکی از ویژگی ها مهم پشم سنگ نسوز بودن آن است که این امر موجب می شود برای مکان هایی که نیاز به ایمنی بیشتر در برابر حریق دارند قابل توصیه باشد.

ترکیب پشم سنگ با قطر و تراکم بهینه ( تراکم مناسب براساس فرکانس ها موجود در محیط  ) با فوم های سلول بسته با ضخامت و تراکم بهینه ( نظیر فوم الاستومری ، پلی فوم و حتی گاهی اوقات یونولیت فشرده )  معمولا می تواند یک عایق صوتی مناسب را ایجاد نماید. البته باید دقت داشت پشم سنگ اگرچه یک عایق صوتی نسبتا خوب است ولی معایبی نیز دارد و از جمله این معایب حساسیت زا بودن آن ( ایجاد خارش )، نیاز به نصاب برای نصب و نیاز به شاسی کشی ، نیاز به روکش دایمی و مقاوم روی آن ( مانند کناف یا ام دی اف ) می باشد. 

۳- عایق الاستومری به منظور کاهش صدا

اگر به دنبال به روزترین انواع عایق باشیم مسلما عایق صوتی الاستومری  یکی از جدیدترین انواع آن است که هم نقش حرارتی و هم نقش صوتی دارد. کندسوز بودن ، تراکم مناسب و ضخامت کم این عایق موجب شده است که فوم الاستومری خیلی زود جایگزین بسیاری از عایق های قدیمی تر شود. عایق الاستومری از متریال سلول بسته ( نیمه بسته ) است. این امر موجب می شود این نوع فوم بتواند در کنار عایق ها سلول بازی نظیر فوم ها آکوستیک ، پشم سنگ و ابر ریباند و حتی نمد بتواند یک ترکیب عایق صوتی مناسب به منظور ایزوله صوتی را ایجاد نماید و بتواند تا حد مناسبی از انتقال صدا در این ترکیب جلوگیری نماید. اگر بخواهیم از معایب این عایق نام ببریم شاید فقط بتوانیم به قیمت بالاتر آن نسبت به سایر عایق ها اشاره کنیم. 

۴- فوم پلی اتیلن به منظور ایجاد ایزوله صوتی 

فوم پلی اتیلن ، عایق صداگیر ، فوم عایق صداگیر ، عایق صداگیری و آکوستیک

فوم پلی ایتلن از انواع پرکاربرد فوم می باشد. این فوم گستره ای از استفاده را دارد که یکی از کاربردها آن به عنوان عایق است. اگرچه فوم پلی اتیلن بیشتر نقش عایق برودتی را در میان عایق ها دارد ولی گاهی اوقات در ضخامت های بیشتر و در ترکیب با عایق هاd سلول باز ( نظیر فوم آکوستیک ، ابر ریباند ، نمد و پشم سنگ )می تواند نقش عایق صوتی را نیز ایفا نماید. ارزان بودن و ساختار سلولی مناسب از جمله ویژگی های فوم پلی اتیلن است . این در حالی است که نسوز نبودن و نیاز به ضخامت بالا از جمله معایب این فوم به عنوان عایق صوتی است. 

۵-نمد به منظور صداگیری 

نمد عایق صداگیر از بهترین عایق صوتی و بهترین ایزوله صدا است که به عنوان آکوستیک و عایق صوتی کاربرد فراوان دارد. دیواره مشترک با پشم سنگ نمدی

 نمد ها معمولا دارای ساختار سلولی باز هستند و همین ویژگی موجب می شود که بتوانند، کنترل کننده برخی از فرکانس های صوتی باشند. نمدها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آن نمد ریسایکل می باشد. این نمد به عنوان عایق در برخی موارد مورد استفاده قرار می گیرد. و در ترکیب با عایق های سلول بسته نظیر الاستومری  می تواند تا حدودی نقش عایق صوتی را نیز ایفا نمایند. معمولا از نمدها در  عایقسازی اتومبیل  استفاده می شود. ولی گاهی اوقات وقتی نیاز به یک عایق کم ضخامت داشته باشیم این محصول برای عایقسازی موارد دیگر نیز می تواند مفید باشد. به عنوان مثال برای عایقسازی درب های ساختمان  در صورتی که از دولایه عایق سلول باز و سلول بسته استفاده کرده باشیم نمد به عنوان لایه سوم می تواند موجب تقویت ایزوله صوتی ما  شود. در استفاده از نمد ریسایکل باید دقت نمود چون این عایق نسوز نمی باشد. 

نکاتی در مورد انتخاب بهترین عایق صوتی

در انتها این مطلب سعی می کنیم مهمترین نکاتی که در مورد عایق سازی صوتی و انتخاب بهترین عایق وجود دارد را خدمتتان ارایه دهیم. رعایت این نکات می تواند کمک شایانی در انتخاب و خرید بهترین  عایق بکند و در نهایت معمولا می تواند به بهترین نتیجه ختم شود. 

    1. محل و علت نشت صدا را بررسی و پیدا کنید. گاهی اوقات صدا از فضایی عبور می کند که شاید باور آن سخت باشد ( به عنوان مثال ممکن است  صدای همسایه به علت دیوارچینی غلط و غیر اصولی از داخل سقف کاذب به داخل واحد شما نشت  کند و یا از داخل کانال های کولر ، کمدها ، پریزها و…. نشتی صدا داشته باشید ). 
    2. حتما از عایقبندی ترکیبی به صورت سلول باز و سلول بسته استفاده کنید. استفاده از یک لایه عایق معمولا چندان پاسخگو نیست.
    3. قطر عایق معمولا با صداگیری رابطه مستقیم دارد و عایق های بسیار نازک چندان اثر گذار نیستند ، معمولا افزایش قطر عایق تا رسیدن به قطر بهینه موجب افزایش صداگیری می شود. 
    4. .تنوع و تعداد لایه ها را زیاد کنید، در مثال های بالا بیشتر به دو لایه عایق اشاره شد چون در اکثر مواقع به علت کمبود فضا ، کم کردن ضخامت اهمیت زیادی دارد و اکثر مشتریان قصد دارند با حداقل ضخامت به نتیجه برسند ولی برای رسیدن به حداکثر صداگیری توصیه می شود بیش از دولایه و به صورت متنوع از عایق ها استفاده کنید.
    5.  دیوارپوش ها و پنل های  نما را با عایق صوتی اشتباه نگیرید. مواردی نظیر پنل ها سقفی مینرال گچی ، دیوار پوش های ترمووال  ، کناف و… بیش از اینکه عایق باشند نمایی برای لایه های زیرین عایق هستند. این متریال ها طراحی شده اند تا به عنوان لایه آخر بر روی عایق صوتی نصب شوند. ولی خود با توجه به ضخامت و نوع متریال تاثیر کمتری بر روی صداگیری دارند و بیشتر نقش نما را دارند و مسلما استفاده از این نوع متریال ها به تنهایی تاثیر مناسبی ندارد.
    6. در انتخاب عایق ایمنی محیط را در نظر بگیرید ، برخی از عایق ها نسوز و کندسوز می باشند و برخی دیگر اشتعال پذیر هستند. در صورتی که در محیط شما خطر اشتعال وجود دارد از انواع نسوز استفاده کنید. همچنین در محیط ها پر ازدحام و مسکونی نیز توصیه ما استفاده از انواع نسوز عایق است.
    7. همیشه در نظر داشته باشید عایقسازی صوتی یک فرایند نصبی است. و معمولا عایق نمودن صدا تا حدودی ( بسته به نوع متریال عایق و موارد دیگر ) موجب کاهش صدا می شود. و هدف از عایق سازی رسیدن به حد بهینه جلوگیری از انتقال صدا است و معمولا هیچگاه نمی توان انتقال صدا را به صفر رساند. 

اگرچه در این مقاله سعی شد بهترین انواع عایق صوتی و طرز چیدمان آن ها معرفی شود. ولی شاید بتوان به جرات گفت بهترین عایق صدا بسته به شرایط شما می تواند متفاوت باشد. و استفاده از یک عایق در یک شرایط خاص می تواند به بهترین نتیجه ختم شود ولی در شرایط دیگر ممکن است پاسخگو نباشد. این امر به محیط شما ، حجم صدا ، شکل هندسی فضا و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. و بهترین راهکار برای انتخاب بهترین عایق صدا مراجعه یا تماس با یک مرکز تخصصی عایق صدا نظیر مجموعه پارت فوم آکوستیک است.  تا با اطلاع از شرایط شما بتوان بهترین عایق صوتی را به شما معرفی کرد. در انتها این مطلب سعی می نمایید به چند نکته مهم در انتخاب بهترین عایق اشاره کنیم. 

“این یک مقاله آموزشی از سلسله مقالات آموزشی پارت فوم آکوستیک است. برای مشاهده و خرید انواع محصولات ذکر شده در این مقاله می توانید به  صفحه  محصولات آکوستیک پارت  فوم مراجعه فرمایید. همچین برای سفارش هریک از انواع پنل آکوستیک و عایق صوتی  و مشاوره می توانید به صفحه سفارش و خرید محصول ما مراجعه فرمایید. “

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

12 Replies to “بهترین عایق صدا و ایزوله صوتی”

  1. سلام مقاله را خواندم خیلی خوب بود
    ببخشید ما از کانال کولرمون از واحد بغلیمون خیلی صدا میاد و صدای ما هم اون طرف میره. چون از این کانال استفاده نمیکنیم و کولر را آوردیم پشت پنجره کلا کانال رو جدا کردم گذاشتمش کنار. فقط جای اصلیش اندازه یک دریچه ۶۰ در ۶۰ الان بازه که به شدت صدا بیشتر شده اینو چه عایقی بذارم که هزینه ش زیاد نشه؟
    در ضمن یک دیوار هم بین ما و یک واحد دیگه هست که نازکه و خیلی صدا میره و میاد. راهش چیه؟
    ممنون

    • سلام برای عایق صدا اون دریچه می توانید با استفاده از یونولیت فشرده حداقل ۵ سانت مسدودش کنید و روی یونولیت هم الاستومری و تخم مرغی ۵ سانت بزنید. اگر صدا از جداره کانال هم رد می شود باید جداره ها و دیواره های کانال عایق کنید ( به صورت ترکیبی سلول باز و سلول بسته ) اگر از کانال استفاده ندارید می توانید. فضای داخلی کانال کلا پرکنید ( با فوم ، یا مواد مشابه ). این کار کمک میکنه صدا داخل کانال نپیچه و تشدید نشود .برای دیوار مشترک هم باید به صورت ترکیبی از عایق ها سلول باز و سلول بسته استفاده کنید( مثلا پشم سنگ و الاستومری ) تا دیوار عایق صوتی بشه و صدا تا حدی کاهش یابد. برای مشاوره بیشتر در مورد عایق صوتی و آکوستیک می توانید با واحد فروشمون تماس بگیرید.

  2. من شنیدم بهترین عایق صدا فوم شانه تخم مرغی است آیا این درسته؟

    • سلام این موضوع خیلی کلی هست ، فوم شانه تخم مرغی در میان پنل های آکوستیک باتوجه به قیمت و کارایی جزو پرطرفدارترین انواع فوم آکوستیک ولی در مورد بهترین عایق صوتی بودنش نمی تواند این موضوع همیشه صدق کند و کارایی آن به عنوان عایق صوتی بستگی به هدف از استفاده ، فضا و معماری آن و لایه ها زیرین ، نوع فرکانس ها و خیلی موارد دیگر دارد.

  3. احسنت این یک مقاله عالی در مورد عایق صوتی بود واقعا خوب نوشتید و استفاده کردم ، مطلب حتی اگر تبلیغاتی هم باشه باید اینجوری باشه

  4. من در حال بازسازی واحد هستم و هزینه و نوع متریال اصلا برام مهم نیست فقط میخوام صدا کامل افت کنه تا صدا ما سمت واحد همسایه نره و صدا اونم اینور نیاد . میشه برادری کنی و راهنمایی کنید که چیکار کنیم که الان که تو خاک خول بنایی هستم مشکل صدا را هم برطرف کنیم. تا یک عمر راحت زندگی کنیم.

    • سلام ، چون در حال بنایی هستید می توانید از عایق هایی نظیر پشم سنگ با الاستومری و یا پشم سنگ با پلی اتیلن استفاده کنید و روی آن را کناف کنید یا رایتس گچ کنید و یا جلو عایق هاتون تیغع بکشید . این یکی از بهترین ترکیب ها برای عایق صوتی است و تا حد زیادی از انتقال صدا از اون دیوار می تواند جلوگیری کند. البته باید دقت کنید که صدا آیا از اون یک دیوار عبور می کند یا منافذ عبود دیگر هم دارد ( سقف ، کانال ها کولر و…. ). دقت داشته باشید اگر ترکیب بخواهید نسوز باشد در این ترکیب باید حتما از فوم الاستومری که کندسوز است استفاده شود.

  5. ایا استفاده از فوم عایق صوتی شانه تخم مرغی به تنهایی نمیتونه دیوار عایق صدا کنه تا صدا همسایه نیاد ؟

    • سلام ، خیر همانطور که قبلا هم اشاره کردیم. فوم آکوستیک شانه تخم مرغی به تنهایی نمی تونه صداگیری کنه و باید حتما ترکیبی به همراه عایق ها سلول بسته کار بشه. در ضمن در این حالت هم اگر کاربشه فوم تخم مرغی مکانیسمش اینجور که بیشتر صدا شما را به سمت همسایه میگیرد تا صدا همسایه به سمت شما را . برای مشکل شما عایق ها دیگری وجود داره که مناسبتر هستند.

  6. سلام چندین سال پیش ازتون عایق صوتی گرفتم وهمین حالت ترکیب که گفتید به توصیه خودتون با یونولیت ده فشرده و پشم سنگ استفاده کردم و دوطرفشم ام دی اف زدم وصدا کلی بین دو طرف کم شد. ولی الان نیاز به یک لایه با نصب آسان روی پنجره دارم چه چیزی توصیه می کنید؟

    • سلام ، خوشحالیم که مشاوره و محصولات قبلی ما براتون مفید بوده و جواب گرفتید. در مورد سوالتون باید بگم برای صداگیری پنجره اگر نور و نما زیاد مهم نیست می توانید به صورت ترکیبی از فوم شانه تخم مرغی یا فوم ریباند به عنوان عایق سلول باز استفاده کنید و روی آنرا هم فوم پلی اتیلن ۴ سانت بزنید و به این صورت تا حدی از انتقال صدا از سمت خیابان جلوگیری میشه. حالا اگر بخواهید صدا خودتون به سمت خیابان بگیرید برعکس کار می کنید یعنی اول پلی اتیلن می زنید رو پنجره و بعد روش فوم ریباند یا تخم مرغی می زنید. اگر ضخامت هزینه براتون مهم نیست و یا از دو طرف می خواهید صداگیری بشه ( هم صدای خیابان کمتر سمت شما بیاد و هم صدای شما کمتر سمت خیابان بره ) می توانید برای یهتر شدن عایق صوتی از هر سه لایه استفاده کنید یعنی اول ابر ریباند بزنید رو پنجره بعد فوم پلی اتیلن روش بزنید و در نهایت هم فوم تخم مرغی را به سمت خودتون بزنید البته این در حالتی که نمای کار براتون مهم نباشه و یا مثلا پرده روی پنجره آویزان می کنید تا فوم ها از داخل خونه دیده نشود. این هم باید در نظر بگیرید که این روش ها در حالتی که ما قصد صداگیری موقت پنجره را دارین و فقط تا حدی انتظار داریم صدا کاهشپیدا بکنه . و اگر قصد صداگیری دایمی داریم و بودجه و هزینه هم مهم نیست براتون توصیه می کنم از پنجره دوجداره آرگون دار استفاده کنید ( البته پنجره دوجداره جزو خدمات ما نیست ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*