راهنمای خرید فوم ورزشی ( مت یوگا ، تاتامی ، استپ ، آجر یوگا )

فوم های ورزشی به دسته ای از محصولات ورزشی گفته می شود که معمولا از فوم Eva یا همان پلی اتیلن ونیل استات تولید می شوند. این فوم ها از دوام و کیفیت بالایی برخوردار هستند و از آن ها به منظور تولید محصولاتی نظیر تاتامی ، مت یوگا ، استپ ورزشی و آجر یوگا  و فوم رولر ورزشی استفاده می شود. ف،م های ورزشی در رنگ ها متفاوتی تولید می شوند و از رنگ های تیره مانند مشکی و طوسی تا رنگ های روشن و شاد نظیر قرمز ، آبی ، سبز و زرد و… معمولا تولید می شوند. این فوم ها در ورزش های متعددی کاربرد دارند که از جمله آن های می ت،ان به ورزش های رزمی، یوگا ، پیلاتس ، ایروبیک و حتی بدنسازی اشاره کرد . به علاوه بجز در ورزش از این فوم ها در موارد و مراکز دیگری نظیر مهدهای کودک ، مراکز فیزیوتراپی  و درمانی ، عایق سازی و آکوستیک کف استودیوها و…. نیز بهره برده می شود. در ادامه به بررسی پرکاربردترین انواع این محصولات می پردازیم.

مرکز خرید مت یوگا ، مرکز خرید فوم ورزشی ، مرکز فروش تاتامی ، فروشگاه فوم ورزشی ، فوم ورزشی از کجا بخریم؟

۱. تاتامی ورزشی

کلمه تاتامی در حقیقت یک اصطلاح ژاپنی است که به زیر اندازهای ژاپنی اشاره دارد که در فرایند خانه سازی در ژاپن قدیم پرکاربرد بودند. این تاتامی ها نه از فوم بلکه از  پوشال برنج تولید می شدند. این در حالی است که این روزها تاتامی ها ورزشی از فوم EVA تولید می شوند.  تاتامی ها در ورزش های فراوانی نظیر جودو ، تکواندو ، کاراته و سایر ورزش های رزمی به عنوان زیر انداز مورد استفاده قرار می گیرند. و موجب می شوند از آسیب رسیدن به ورزشکار به ویژه در زمان زمین خوردن جلوگیری شود. تاتامی ها معمولا در ابعاد ۱ در ۱ متر می باشد هستند اگرچه در ابعاد بزرگتر و کوچک تر نیز گاهی تولید می شوند. علاوه بر ورزش ها رزمی از تاتامی در کفپوش بسیاری از ورزش ها دیگر نظیر پیلاتس ، یوگا و… نیز مود استفاده قرا می گیرد. علاوه بر ورزش از تاتامی در هر فضایی که نیاز به یک پوشش نرم ولی ارتجاعی است نظیر مهد های کودک ، اتاق ها و فضاهای بازی ، مراکز فیزیوتراپی و…. نیز می توان استفاده نمود.

تاتامی های مجموعه پارت فوم دارای مشخصات زیر هستند:

ابعاد: یک در یک 

ضخامت :۲ سانتی متر 

 طرح چیدمان : پازلی

رنگ: آبی ، مشکی ، سبز ، زرد ، نارنجی ، قرمز 

 

۲. مت یوگا

یوگا ورزشی است برگرفته از شرق که در آن حرکات خاص ورزشی با هدف ایجاد هماهنگی در جسم و روح انجام می پذیرد. این ورزش دارای حرکات متعددی است که به آن ها آسانا می گونید. برخی از آسانا ها به صورت ایستاده ، برخی به صورت نشسته و برخی حتی به صورت درازکشیدن بر روی زمین می باشند. که این امر موجب می شود استفاده از یک فوم ورزشی مناسب در این ورزش ضروری باشد. البته کیفیت و ظاهر و حمل آسان مت یوگا موجب می شود علاوه بر یوگا از زیر انداز ورزشی در بسیاری از ورزش های دیگر نظیر پلاتس ، ورزش های کششی ، ورزش های ایروبیک و  حتی ورزش های مرتبط با آمادگی جسمانی ( نظیر شنا ، درازنشست و….. ) نیز استفاده شود.

مت های یوگا مجموعه  پارت فوم دارای مشخصات زیر می باشند:

ضخامت : ۶ میل 

عرض: ۶۵ سانتی متر

طول:  ۱۷۵ سانتی متر

رنگ ها:‌آبی ، سبز ، طوسی ، یاسی ، زرد ، نارنجی ، قرمز

همراه با  کاور مخصوص حمل 

۲. آجر یوگا

برخی از حرکات یوگا وسایر ورزش های مشابه ،  علاوه بر یک  زیر انداز مناسب نیازمند به آجر یوگا نیز هستند. این وسیله ورزشی که شبیه یک آجر و از جنس فوم می باشد کمک می نماید که ورزشکار بسیاری از حرکات ورزشی را صحیح تر انجام دهد. همچنین از این وسیله ورزشی برای نشستن در حالت  نیلوفر آبی و به منظور جلوگیری از فشار آمدن به پاها به ویژه در زمان مدیتشن می توان استفاده نمود. آجر یوگا به نام آجر تعادلی یا آجر ورزشی هم شناخته می شود و علاوه بر یوگا در هر ورزشی که نیاز به انجام حرکات تعادلی دارد قابل استفاده می باشد. همچنین گاهی اوقات از آجر یوگا در مراکز فیزیوتراپی برای برخی انجام برخی از حرکات فیزیوتراپی و توان بخشی استفاده می شود.

مشخصات آجر یوگا پارت فوم عبارت است از:

ضخامت :  ۹.۵ سانتی متر

عرض:۱۴ سانتی متر

طول:  ۲۲.۵ سانتی متر 

رنگ ها:‌آبی ، سبز ، طوسی ، یاسی ، زرد ، نارنجی ، قرمز

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*