فوم شانه تخم مرغی با مناسب ترین قیمت مستقيم از توليد كننده

امروزه فوم شانه تخم مرغی به یکی از اصلی ترین تجهیزات آکوستیک برای محیط های مختلف تبدیل شده است. به طوری که در دنیا  در بسیاری از فضاهایی که نیاز به آکوستیک و در برخی از موارد نیاز به عایق صوتی دارند از این فوم استفاده می شود. برخی از دلایل پر کاربرد بودن این فوم عبارت است از:

  1. ارزان بودن
  2. دارا بودن خاصیت آکوستیک
  3. کارایی بالا نسبت به سایر پنل های آکوستیک مشابه
  4. نصب آسان ( با میخ و یا چسب) و عدم نیاز به نصاب
  5. حمل آسان
  6. شکل ظاهری مناسب و حرفه ای به ویژه برای استودیو ها
  7. قابلیت استفاده در ددروم و کنترل روم
  8. قابلیت ترکیب با سایر پنل های آکوستیک

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی با دو مکانیسم ساده موجب جذب فرکانس ها می شود:

  1. ساختار سلول باز فوم با خاصیت آکوستیک که موجب می شود فرکانس ها صوتی جذب فوم شود
  2. شکل شانه تخم مرغی فوم که موجب افزایش سطح جذب فوم می گردد ( فوم شانه تخم مرغی نسبت به فوم ساده ( ابر و اسفنج ساده ) دارای سطح بیشتر و چند برابری است).

این دو مکانیسم موجب می گردد که فوم شانه تخم مرغی بتواند فرکانس های بالای (High frequency) را در محیط کاهش دهد و ریورب را در محیط حذف نماید. از سوی دیگر افزایش ارتفاع قله شانه تخم مرغی موجب می گردد کارایی جذب این فوم افزایش یابد به همین دلیل شاخص اندازه گیری و معرفی فوم های شانه تخم مرغی براساس ارتفاع قله آن ها می باشد.

فوم تخم مرغی

پارت فوم در راستای عرضه محصولات آکوستیک ، فوم های شانه تخم مرغی را جزو محصولات اصلی خود قرار داده است و ۵ ضخامت مختلف فوم شانه تخم مرغی از ابر پلی یورتان  با دو کیفیت معمولی ( MQ) , و درجه یک ( HQ)  و یک ضخامت این محصول را از جنس فوم الاستومری  با مشخصات زیر و با تخفیف ویژه عرضه می نماید:

براي مشاهده لیست قيمت فوم شانه تخم مرغي پارت فوم بر روی این لینک کلیک کنید

چه ضخامتی مناسب تر است؟

ضخامت فوم شانه تخم مرغی توصیه شده برای یک فضا بسته به نوع استفاده ، شکل هندسی فضا و هدف استفاده از این محصول می تواند متفاوت باشد. معمولا در فضا هایی که نیاز به آکوستیک آماتور و نیمه حرفه ای دارند از ضخامت ها کم نظیر ۱.۹ و ۲.۵ سانتی متر استفاده می نمایند. در آکوستیک های استاندار و حرفه ای معمولا قطرها ۳.۵ و ۵ سانتی متر توصیه می شود و در فضاهایی که دارای ریورب شدید هستند قطر ۷ سانتی متر قابل تصویه است.

اسفنح تخم مرغی آکوستیک

نحوه تولید فوم شانه تخم مرغی:

فوم های شانه تخم مرغی پارت فوم با استفاده از دستگاه های خاص و پیشرفته در ایران  تولید می گردد و سعی می شود نوع ابر مورد استفاده از مرغوبترین ابر پلی یورتان سلول باز باشد. همچنین دانسیته فو مهای آکوستیک  ارایه شده توسط پارت فوم استاندارد می باشد.

فوم شانه تخم مرغی یا آکوستیک تخم مرغی

استفاده از فوم شانه تخم مرغی به عنوان عایق صوتی و صداگیر

فوم های شانه تخم مرغی با توجه به شکل خود و میزان جذب بالایی که دارند می توانند به عنوان یک عایق صوتی مناسب عمل نمایند. البته برای کارایی بالاتر توصیه می شود یک لایه عایق سلول بسته نظیر فوم پلی اتیلن و یا فوم الاستومری یا حتی یونولیت فشرده در هنگام نصب در زیر آن ها نصب شود. ترکیب فوم تخم مرغی و عایق سلول بسته می تواند به عنوان یک عایق صوتی با کارایی بالا عمل کند. البته در صورتی که خطر اشتعال در محیط وجود دارد  شدیدا توصیه می شود به جای فوم تخم مرغی ابری از فوم تخم مرغی الاستومری که کندسوز می باشد استفاده شود.

خرید فوم شانه تخم مرغی 

شما برای خرید فوم شانه تخم مرغی می توانید به دوصورت تلفنی و حضوری ( مراجعه به فروشگاه) اقدام فرمایید:

تلفن های سفارش محصول : ۰۲۱۷۷۶۳۵۴۱۰ – ۰۲۱۷۷۵۲۱۹۹۷ ( ساعات پاسخگویی از ۱۰ صبح الی ۵:۳۰ بعد از ظهر در روزهای رسمی )

آدرس فروشگاه مرکزی پارت فوم: تهران – خیابان دکتر شریعتی – بین سمیه و طالقانی – روبروی بیمارستان پاسارگاد پلاک ۱۴۳ فروشگاه پارت فوم ( ساعات پاسخگویی از ۱۰ صبح الی ۵:۳۰ بعد از ظهر در روزهای رسمی )

سفارش محصول از سایر استان ها و شهرستان ها

برای سفارش محصول از سایر استان ها و شهرستان ها می توانید از طریق تلفنی اقدام فرمایید. محصول مورد نظر شما از طریق تیپاکس ارسال می گردد ( هزینه ، حمل و بسته بندی به عهده مشتری می باشد).

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

26 Replies to “فوم شانه تخم مرغی با مناسب ترین قیمت مستقيم از توليد كننده”

  1. سلام وقت بخیرواسه کاهش زیاد صدا دستگاه ماینر از چه نوع فوم استفاده بکنم میشه راهنمایی کنید .بعد چجوری بایدط سفارش بدیم. چند روزه میرسه شهرستان
    با تشکر

    • سلام برای باکس و هم دیوار معمولا استفاده ترکیبی از یک لایه عایق سلول باز و یک لایه عایق سلول بسته معمولا صدا اینگونه دستگاه ها و سایر دستگاه ها فن دار را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. به عنوان مثال معمولا از ما فوم شانه تخم مرغی ۵ درجه یک می برند با یک لایه فوم الاستومری یا فوم پلی اتیلن به عنوان عایق سلول بسته کسانی که بخواهند بازهم بیشتر صدا کاهش یابد از نمد هم بین تخم مرغی و عایق سلول بسته ( الاستومری یا پلی اتیلن ) استفاده می کنند. فقط در نظر بگیرد این عایق ها اکثرا نسوز نیست و باید ایمنی دستگاه و سیم کشی و محیط تامین بشود و در صورت وجود خطر آتش سوزی باید از انواع کندسوز نظیر فوم تخم مرغی الاستومری استفاده کنید.

  2. سلام.
    وقتتون بخیر.
    برای جلوگیری از ورود صدای تمرین ویولون، تار و سنتور از یک اتاق ده متری به همسایگان طبقه بالا و پایین،از چه نوع صداگیر باید استفاده کرد و هزینه تقریبی آن چقدر میشه؟
    ممنون

    • سلام ، ویولون یکی از سازهایی که کنترل صدا و آکوستیک آن کمی سخت باید از چندین لایه عایق استفاده کنید تا به پاسخ برسید و استفاده از یک یا دو لایه عایق برای ویولون معمولا جوابگو نیست . به همین دلیل توصیه می کنیم با ام دی اف یا نیوپان یک اتاقک بسازید و داخلش را عایق ها را بچسبانید. باز هم تاکید می کنم باید از چندین لایه عایق سول باز و سلول بسته برای ویولون استفاده کنید تا صدا تا حدی کاهش یابد. مثلا چنین ترکیبی: یونولیت فشرده ( ۵ تا ۱۰ سانت) + فوم الاستومری + پلی اتیلن ۴ سانت + ابر ریباند + فوم تخم مرغی

  3. سلام
    خسته نباشید
    جهت استفاده ماینر در اتاق از چه ترکیب عایقی باید استفاده کنم تا به صورت کامل عایق شده و هیچ صدایی خارج نشه؟
    مثلاً از فوم شانه تخم مرغی الاستومری ۲ سانت به همراه فوم شانه تخم مرغی ۷ سانت پلی اورتان استفاده کنم؟

    • سلام کار ساده تر که اکثرا هم جواب می دهد. فوم شانه تخم مرغی ۵ درجه یک به همراه فوم پلی اتیلن ۴ سانت است. این حالت حالت صداگیر تا حد خیلی خوبی معمولا برای مشکل شما دارد و هزینه پایین تری نسبت به ترکیب پیشنهادی شما دارد. فقط در نظر بگیرید این فوم ها نسوز نیست.

  4. سلام خسته نباشید.شما نوشته رودید این فوم ها همشون رو با دانسیته استاندارد زدید؟دانسیتش چنده؟

    • سلام بسته به هدف از آکوستیک و نوع پنل آکوستیک ما فوم ها آکوستیک را با دانسیته ها مختلف ارایه می دهیم که هر کدام مناسب و استاندارد برای کار خاصی است. برای اطلاع و مشاوره بیشتر با شماره ۰۲۱۷۷۵۲۱۹۹۷ تماس بگیرید . با تشکر

  5. سلام
    ميخواستم بدانم عايق شانه تخم مرغي صدا را چند دسيبل كاهش ميدهد؟
    بيرون اتاق نسبت به داخل اتاق كامل عايق شده؟
    در ضخامت ٥ و ٧ سانتي متري…”

    • سلام بستگی دارد فرکانس غالبتون چتد هرتز باشد. ولی به طور کلی فوم شانه تخم مرغی به تنهایی برای عایق صوتی موثر نیست و حتما باید زیرش یک لایه سلول بسته نظیر الاستومری یا پلی اتیلن هم باید بزنید

  6. سلام و خسته نباشید . از پاسخ های تیم فنی مجموعه پارت فوم نهایت قدردانی و تشکر را دارم.
    ترتیب ذیل برای باکس سوپر سایلنت باکس ماینر رو چطور میبینید؟

    فوم پلی اتیلن ۴سانت》ورق الاستومری ساده ۲ سانت》 فوم شانه تخم مرغی با تاج ۵ سانت》 منبع صدا

    آیا صدای دستگاههای ماینر فرکانس پایین هستند؟
    آیا نیازی هم به بیس ترپ در این باکس هست ؟
    باتشکر

    • سلام ، پاسخگویی به سوالات شما وظیفه ما هست. بسیار لطف دارید.
      ترکیب خوبی برای صداگیری هست به شرط اینکه جنس متریال ها مرغوب باشد و فکر می کنم الاستومری ۹ تا ۱ سانت کفایت کند و نیازی به الاستومری ۲ سانت نیست
      فرکانس دستگاه ماینر شما باید مشخص کنید. چون می تواند بر اساس نوع دستگاه متفاوت است. ولی بعید می دانم فرکانس ماینر پایین باشد.
      خیر بیس ترپ فقط و فقط برای استودیو موسیقی طراحی شده تا از هوم و فرکانس ها پایین جلوگیری کند و تنظیم کننده موسیقی بتواند صدا ها را واضح و طبیعی بشنود. در نتیجه بیس ترپ فقط نقش آکوستیکی دارد و نقش عایق صوتی ندارد.

  7. سلام
    در خصوص مشخصات فنی محصولات فوم شانه تخم مرغی اطلاعات میخواستم
    شاخصR

  8. سلام
    من سوییتی دارم که یک در فلزی بین اتاق خواب با اشپزخونه صاحبخانه داره و صدای بچشون خیلی زیاده واسه کاهش صدا استفاده از فوم شانه تخم مرغی بر روی در مناسبه؟
    و هزینه تقریبا چقدر میشه؟ ابعاد در ۹۰*۲۲۰

    • سلام برای کاهش صدا از در باید یک لایه فوم الاستومری بزنید و روی آن فوم شانه تخم مرغی بزنید. البته فوم شانه تخم مرغی باید به سمت منبع صدا باشد یعنی این کار باید از سمت همسایه انجام بشود. ولی اگر بخواهید از سمت خودتان این کار را بکنید از ابر ساده آکوستیک بجای فوم شانه تخم مرغی استفاده می توانید بکنید و بعد روی آن فوم الاستومری ۹ میل بزنید. برای قیمت ها لطفا تلفنی تماس بگیرید

  9. سلام خسته نباشید.میخوام برای یک کمد MDF عایق صوتی قوی اینجاد کنم واسه دستگاه ماینر.باید از چه ترکیبی جز الا استومری استفاده کنم.چون هزینش بالا میشه.و این که برای خرج باده گرم از لوله فلکسیبل معمولی استفاده کردم ایا میشه همین ترکیبو دوره لوله پیچید تا صدارو کاهش بده؟با تشکر

    • معمولا برای عایق کردن باکس از ترکیب فوم شانه تخم مرغی پلی یورتان و فوم پلی اتیلن استفاده می کنند. این کار تا حدودی انتقال صدا را کاهش می دهد. داخل لوله هم فوم تخم مرغی ۲ سانت می زنند. فقط باید در نظر داشته باشید که این فوم ها نسوز نیست و نباید در معرض شعله و حرارت های خیلی شدید قرار بگیرد

  10. سلام من در یک اتاق ۲۰ متری ویولن میزنم و میخواستم بدونم که این فوم ها به تنهایی کافی است و اگر هست چه صخامتی نیاز دارم ؟

    • سلام ، خیر برای عایق صوتی به ویژه برای ویولن کافی نیست و حتما برای ویولن علاوه بر فوم تخم مرغی باید ۲ یا ۳ لایه دیگر هم کار شود تا فضا تا حدودی عایق صوتی شود. ولی اگر بخواهید فقط فضا کیفیت آکوستیکی داشته باشد این فوم در مورد جلوگیری از ریورب و پیچش صدا می تواند موثر باشد.

  11. سلام وقت بخیر .
    من برای کاهش صدای پمپ های آب همسایگان دنبال راه چاره میگیرم آیا این فوم میتوانند صدای آنها رو کاهش دهند و از انتقال صدا به طبقه بالا جلوگیری کنن ؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام در صورتی که فوم شانه تخم مرغی ۵ سانت در ترکیب با فوم های سلول بسته نظیر الاستومری و یا پلی اتیلن ۴ سانت استفاده شود تا حدودی می تواند انتقال صدا را کاهش دهد. البته باید در نظر داشته باشید این کار باید از سمت همسایه انجام شود و نباید این فوم ها در فضایی که خطر اشتعال و آتش سوزی دارد ( مثل موتورخانه و… ) کار شوند. در چنین حالتی باید از مواد کندسوز نظیر پشم سنگ و فوم الاستومری استفاده کنید

  12. سلام . برای عایق صدا کردن یه اتاق که توش ۷ تا دستگاه گذاشته شده و هر دستگاه ۷۵دسیبیل صدا تولید میکنن کدوم محصولتون رو پیشنهاد میدید . ضمنا قبلا این اتاق با فوم ساختمان ورقه ای ۵ سانتی و پشم سنگ تخته ای ۵ سانتی عایق شده . حتی سقف و کف رو هم کار کردیم . ولی باز صدا به طبقات پایین میره . کدوم محصول رو استفاده کنم تا واقعا جواب بگیرم . تا از این صدا سرسام آور راحت شم .
    هزینش مهم نیس فقط میخام جواب بده .

    • سلام دوست عزیز ، لطفا بفرمایید دانسیته پشم سنگ و یونولیتی که برای آکوستیک تریتمنت فضاتون استفاده کردید چقدر بوده ؟ و ترتیب چیدمانشون چگونه بوده ؟ آیا تمام فضا را پوشش داید؟ یا فقط یک دیوار را عایق نمودید؟

  13. سلام. میخواستم ببینم برای عایق صوتی دیوار مشترک از فوم شانه تخم مرغی میشه استفاده کرد؟ فقط از یه عایق میخوام استفاده کنم و ترکیبی نمیخوام. تا صدای ۴۰ دسیبل رو هم پوشش بده کافیه. هم صدای همسایه رو بگیره هم صدای ما اونطرف نره. عایق شانه تخم مرغی الاستومری هم قیمتش رو سایت نبود. اون رو هم میشه بفرمایید و بگید که کدوم بهتر هست برای دیوار مشترک اتاق خواب. و سوال آخر اینکه میشه از کاغذ دیواری ضخیم بجای کناف و غیره استفاده کرد؟ خیلی ممنونم

    • سلام دوست عزیز صداگیری و عایق سازی صوتی یک فرآیند ترکیبی است و با یک لایه به هیچ نتیجه ای نمی رسید
      همچنین کاهش تا ۴۰ دسیبل هم به این راحتی ها نیست.
      فوم ها تخم مرغی بیشتر نقش کاهش ریورب و حذف فرکانس ها بالا را دارند ولی برای حذف فرکانس ها پایین و میانی و عایق صوتی حتما باید از چند لایه استفاده شود. برای قیمت محصولاتی که در سایت نیست لطفا تلفنی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*