پنل آکوستیک از کجا بخریم؟ مرکز خرید پنل آکوستیک | بورس فروش پنل آکوستیک | خرید حضوری پنل آکوستیک

پنل آکوستیک به مجموعه گسترده ای از محصولات مرتبط با آکوستیک اطلاق می شود که هر کدام وظیفه خاصی در کنترل صدا دارند. اکثر پنل های آکوستیک نقش اصلاح کننده فرکانس های صوتی را به عهده دارند و برخی از آن ها نیز گاهی می توانند نقش عایق صوتی داشته باشند. البته نقش اصلاح کنندگی فرکانس ها در بیشتر انواع این نوع پنل ها بیش از نقش عایق صوتی آن ها است و تنها برخی از انواع پنل آکوستیک در شرایط خاص و در ترکیب با برخی از عایق های صوتی می توانند نقش صداگیر صوتی نیز داشته داشته باشند.

اگر قصد خرید پنل آکوستیک دارید بهتر است این محصول را از یک مرکز معتبر در این زمینه تهیه نمایید. پارت فوم یکی از مراکزی است که از سال ۱۳۸۵ بر روی تولید و فروش محصولات فوم عایق و آکوستیک فعالیت دارد و علاوه بر تولید و عرضه این محصولات ، دارای فروشگاه حضوری نیز می باشد و به صورت خرده فروشی نیز انواع پنل آکوستیک را عرضه می نماید. بسیاری از انواع پنل های آکوستیکی که امروزه در سطح بازار وجود دارد اولین بار توسط مجموعه پارت فوم در ایران ارایه گردیده. 

پنل آکوستیک

 

پارت فوم  بورس فروش انواع پنل و فوم اکوستیک

همانطور که گفتیم مجموعه پارت فوم یک مجموعه تخصصی در زمینه فروش و عرضه انواع آکوستیک می  باشد که از سال ۱۳۸۵ و با عرضه انوع عایق فعالیت خود را آغاز نموده است و رفته رفته باتوجه به نیاز بازار فعالیت خود را گسترش داده  و سایر انواع محصولات آکوستیک و عایق  را به محصولات خود اضافه نموده است. به طوری که می توان به جرات گفت این روزها پارت فوم یکی از  متنوع ترین و تخصصی ترین  مجموعه های فوم آکوستیک در کشور می باشد. در این فروشگاه شما می توانید انواع پنل آکوستیک از جمله جاذب ها ، دیفیوزرها و بیس ترپ و…. را تهیه نمایید. در ادامه در مورد روشهایی که شما می توانید با مجموعه پارت فوم در ارتباط باشید می پردازیم

خرید پنل آکوستیک از مرکز فروش آکوستیک در تهران 

خرید حضوری پنل آکوستیک

اگر به دنبال خرید یکی از انواع پنل آکوستیک هستید و ساکن تهران هستید شما می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه مرکزی پارت فوم محصول مورد نظر خود را مستقیما تهیه نمایید.

آدرس فروشگاه پارت فوم : خیابان شریعتی بین سمیه و طالقانی روبروی بیمارستان پاسارگاد پلاک ۱۴۳ 

ساعات و روزهای پاسخگویی :  بین ساعت ده صبح تا پنج نیم بعد از ظهر ( از شنبه تا پنجشنبه )

تلفن فروشگاه پارت فوم: ۰۲۱۷۷۵۲۱۹۹۷ – ۰۲۱۷۷۶۳۵۴۱۰

پارت فوم پارت فوم بورس فروش انواع عایق صوتی و حرارتی ، فروشگاه عایق ، مرکز خرید عایق صدا ، مرکز فروش انواع عایق صوتی

خرید غیر حضوری پنل اکوستیک از مرکز فروش آکوستیک

ممکن است شما قصد خرید غیر حضوری محصولات آکوستیک را داشته باشید در این حالت نیز نگران نباشید شما می توانید آکوستیک مورد نظیر را با ارتباط با تلفن واحد فروش ما  یا از طریق واتساپ و ثبت سفارش نمایید و در همان روز ثبت سفارشمحصول برای شما ارسال خواهد شد.

تلفن واحد فروش فوم : ۰۲۱۷۷۵۲۱۹۸۹   واتساپ: ۰۹۰۲۶۶۶۶۱۳۱

خرید پنل آکوستیک از سایر شهرها

 اگر در تهران نیستید و قصد خرید آکوستیک را دارید نگران نباشید. مهم نیست در کرج باشید یا اصفهان یا شیراز و یا تبریز یا زاهدان یا اهواز یا مشهد یا هر شهر دیگر ، شما می توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید . ما محصول مورد سفارش شما را به بهترین نحو ممکن بسته بندی می کنیم و از طریق باربری برای شما ارسال می نمایم. فقط کافی است از روش های  زیر با ما تماس بگیرید. 

تلفن واحد فروش فوم : ۰۲۱۷۷۵۲۱۹۸۹   واتساپ: ۰۹۰۲۶۶۶۶۱۳۱ 

 

 

در مرکز فروش پنل ها آکوستیک چه محصولاتی فروخته می شود؟

در یک مرکز فروش پنل آکوستیک باید انواع پنل های آکوستیک ، انواع عایق صوتی و وسایل مربوط به نصب آن ها موجود باشد. مجموعه پارت فوم در فروشگاه حضوری خود انواع این محصولات را موجود دارد و عرضه می نماید. همچنین در این مرکز شما می توانید با مشاوره با کارشناسان ما بهترین محصولات را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی و دسته بندی انواع پنل آکوستیک ارایه شده توسط مجموعه پارت فوم می پردازیم:

انواع پنل آکوستیک و کابرد آن ها

به طور کلی پنل های آکوستیک را به چهار دسته می توان تقسیم کرد. این چهار دسته عبارتند از دیفیوزرها ، جاذب ها ، بیس ترپ ها و دیفیوزرابزوربرها( رفلکتور ابزوبر) ، که هر کدام نقش خاصی در محیط استودیو دارند. یکی از برجسته ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان این محصولات مجموعه پارت فوم است که تا کنون  طیف وسیعی از انواع پنل های  آکوستیک دیفیوزر ، جاذب ها ، بیس ترپ و دیفیوزرابزوربر را به بازار ایران معرفی و عرضه کرده است. در ادامه به بررسی این چهار دسته پنل آکوستیک که در مدل ها و طرح های مختلف تولید می شوند می پردازیم.

 پنل آکوستیک جاذب

فوم هرمی بی صدا کردن دیوار مشترک آکوستیک دیوار

 

پنل آکوستیک جاذب به پنل آکوستیکی اطلاق می شود که وظیفه جذب فرکانس های صوتی ( معمولا میانی و بالا ) را به عهده دارد و اکثرا در محیط استودیو به منظور حذف ریورب ( هم آوایی ) کاربرد دارند.

پنل جاذب باید از متریال سلول باز تولید شوند تا بتواند فرکانس ها صوتی را درون خود جذب کند ، و به همین دلیل مجوعه پارت فوم برای تولید این پنل ها از ابر پلی یورتان سلول باز که به ابر آکوستیک مشهور است برای تولید پنل جاذب استفاده می کند.پنل جاذب در طرح ها مختلف تولید می شوند و به صورت: 

  1. پنل های تخت ( به عنوان مثال پنل زیگورات یا پنل فلکسی پارت )
  2. پنل ها با شکست ها و پستی بلندی های زیاد ( مانند فوم تخم مرغی و هرمی )
  3. پنل ها با شکست ها و پستی بلندی ها کم ( پنل لاین و مدیا )

تولید می شوند.

باید دقت داشت هرچه میزان پستی بلندی و تعداد خانه های پنل جاذب بیشتر باشد میزان جذب پنل بیشتر می شود. در نتیجه اگر محیط ما نیاز به جذب حداکثری فرکانس ها صوتی داشته باشدباید از انواع پنلی که دارای حداکثر پستی و بلندی را دارد (مانند فوم شانه تخم مرغی) استفاده نمود و اگر در محیط جذب متعادلتری نیاز داشته باشیم باید از پنل هایی که جذب متعادلتر و در نتیجه سطح صافتری دارند استفاده کرد. 

پنل آکوستیک بیس ترپ

آکوستیک ، بیس ترپ ، بیس تراپ ، عایق استودیو ، انواع فوم آکوستیک

بیس ترپ ها پنل هایی هستند که وظیفه کنترل و اصلاح فرکانس ها پایین و بیس و هوم را در محیط استودیو به عهده دارند. بیس ترپ ها انواع مختلف دارند که مجموعه پارت فوم این پنل را به صورت بیس ترپ های کنج و در چهار طرح بیس ترپ ساده ، بیس ترپ طرحدار ، بیس ترپ مینی و هایر بیس ترپ ۹۰ به بازار ایران عرضه می نماید. این پنل ها همانطور که از اسمشان نیز مشخص است در کنج قرار می گیرند. بهترین مکان قرار گیری این پنل ها در سه کنج های بالا است و در صورتی که وسایل کمی در استودیو یا اتاق داشته باشیم  سه کنج پایین  نیز می توان از این پنل ها استفاده نمود. در نتیجه یک اتاق استاندارد مربع یا مربع مستطیل به ۴ و حداکثر ۸ عدد پنل آکوستیک بیس نیاز دارد. 

“این یک مقاله آموزشی از سلسله مقالات آموزشی پارت فوم آکوستیک است. برای مشاهده و خرید انواع محصولات ذکر شده در این مقاله می توانید به  صفحه  محصولات آکوستیک پارت  فوم مراجعه فرمایید. همچین برای سفارش هریک از انواع پنل آکوستیک و عایق صوتی می توانید به صفحه سفارش و خرید محصول ما مراجعه فرمایید. “

پنل اکوستیک دیفیوزر صوتی

پنل آکوستیک دیفیوزر

برخلاف دو پنل بالا پنل دیفیوزر نقش جذبفرکانس ها صوتی را به عهده ندارد و بیشتر نقش پخش کردن و در حقیقت شکست فرکانس ها صوتی را به عهده دارد. این ویژگی موجب می شود مواد جاذب مانند ابر آکوستیک برای تولید این پنل آکوستیک به هیچ وجه مناسب نباشد و  در نتیجه  اکثر تولید کنندگان پنل آکوستیک در دنیا  پنل دیفیوزر را از متریال سلول بسته وسفت نظیر چوب ، یونولیت و پلاستیک تولید می نمایند. علاوه بر نوع متریال شکل هندسی دیفیوزر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و خانه های دیفیوزر باید با محاسبات خاص جایگزاری شوند تا بتوانند بهترین نقش را در پخش کردن و شکست صوت را انجام دهند. ارتفاع دیفیوزر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است به عنوان مثال یک دیفیوزر سه بعدی ( دیفیوزر اسکای لاین ) مناسب باید دارای حداقل ارتفاع ۱۲ سانت به بالا باشد. یک تکه بودن و یکپارچه بودن دیفیوزر به ویژه در دیفیوزر ها پلاستیکی و یونولیتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و یک دیفیوزر حرفه ای باید به صورت سی ان سی شده یا قالبی تولید شود و نباید در بدنه آن از چسبکاری استفاده شود.  مجموعه پارت فوم پنل دیفوزر خود را با پیشرفته ترین دستگاه ها سی ان سی تولید می نماید و  پنل ها آکوستیک دیفیوزر این مجموعه تمامی ویژگی ها ذکر شده را دارد این پنل ها به دو صورت خام ( رنگ نشده و سفید ) و مشکی ( رنگ شده ) به بازار عرضه می شود. 

پنل های اکوستیک دیفیوزرجاذب

پنل آکوستیک ، آکوستیک

پنل های دیفیوزر جاذب که شاید بهتر باشد به به آن ها دیفیوزر رفلکتور گفته شود دو فرآیند جذب و پخش را به صورت همزمان انجام می دهند این پنل ها معمولا از دو بخش سفت و سلول بسته ( معمولا چوبی یا ام دی افی ) و نرم و سلول بسته ( معمولا ابر آکوستیک پلی یورتان ) تولید می شوند. در کارخانه تولید پنل آکوستیک روی سطح سفت که معمولا چوبی است طرح هایی با محاسبات خاص سی ان سی می شودو سپس قسمت چوبی روی قسمت ابری چسبانده می شود. ساختار اینچنیی موجب می شود زمانی که این پنل در استودیو یا هر فضای دیگری که نصب می شود با برخورد فرکانس ها صوتی به آن بخش از فرکانس ها که به سطح چوبی برخورد می کنند برگشت داشته شوند و بخش ار فرکانس ها که به سطح ابری برخورد می کنند جذب شوند و در نتیجه این امر صدا در محیط شفاف تر شده و از ریورب و فوتراکو در محیط جلوگیر شود. در هنگام خرید این پنل آکوستیک باید دقت شود که ضخامت قسمت چوبی یا ام دی اف باید مناسب باشد ( معمولا ۸ میل ) و ضخامت قسمت ابری نیز حداقل ۴ باشد. همچنین ابعاد استاندارد و دقیق این پنل ها ۶۰ در ۶۰ است. این پنل ها در طرح ها مختلفی تولید می شود و ازجمله طرح ها عرضه شده توسط مجموعه پارت فوم می تواند به ویووود ، آزتکا ، دیاموندوود ، ژوپیتر و…. می توان اشاره کرد.

اگر سوالی در زمینه انواع پنل آکوستیک و روش های خرید آن ها دارید  می توانید سوالات خود را درانتها این مطلب مطرح نمایید. کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگو شما خواهند بود. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*